martes, 3 de julio de 2012

Travessa psicològica..

medalla campionat de França
Aquest cap de setmana, el vaig començar divendres participant al Campionat de França de natació, que es celebrava a Canet en Roussillon, m'havia de treure l'espina dels 400 lliures de Riccione, i ho vaig aconseguir, vaig plantejar la cursa de forma mès conservadora, i vaig aconseguir rebaixar el temps de Riccione en dos segons i acabar bè la prova, així amb un temps de 4'33''16 vaig quedar tercer de la meva categoria.

El dissabte afrontàvem un gran repte, nedar 11kms en una travessia que desprès serien 12,8kms reals.
Em vaig despertar a les 5 del matí i veient com la gent encara anava a dormir, em vaig dirigir cap a Sant Feliu de Guíxols a recollir el xip, allà em trobo amb companys de travessies, en Xavi Llobet amb en Suca, en Quim, Dani, David, Jordi, Eli.... en Carles i Llorenç... tots animats pero amb respecte, la distància avui era considerable, i el mar ja a les 7h del matí estava mogut, lleuger mar de fons que ja ens feia preveure que patiriem, que seria dur..
Ens preparem, neoprens, vaselina... gels per avituallaments...tot a punt i cap al vaixell, que ens ha de dur fins a Tossa, pel recorregut alguna broma pero tots mirant el recorregut que ens esperava, mirant d'agafar referències visuals, mirant la perfecte col.locació de les boies.... Podem veure que tot està molt ben organitzat i era d'esperar, els amics de Marnaton, s'han convertit en professionals de l'organització d'aquests events, siguent una empresa puntera a Catalunya.

Trofeu Marnaton
A l'arribada a Tossa, esperem que arribin els caiacs, pero el mar mogut fa que algú ja es comenci a marejar, pel que s'obta per tirar-nos a l'aigua i esperar la sortida.. fet que agraeixo....

Línea de sortida..nervis....poques bromes... ens esperen tres horetes de natació, i lluita contra el mar i contra un mateix...

Es dona la sortida, i de seguida al capdavant es formen dos grupets, un al davant encapçalat pel Xavi Llobet i acompanyat per en Quim i en Suca.. i al darrera es forma un segon grup de cinc nedadors en el que hi formo part... anem nedant a un bon ritme.. s'ens escapen els de davant i deixem forat amb els de darrera... es d'hora... ens parem al primer avituallament... i seguim tots plegats... ens passem el segon i en el tercer avancem en Suca que s'ha despenjat del primer grup amb fortes rampes...segueix una estona amb nosaltres... hi han moviments, en Carles Puig marxa en el avituallament, i no el seguim, i en Sergio es queda amb forts marejos...
La travessia es dura, passem pels 6kms i el grup es desfà uns cap al darrera uns altres endavant, i em quedo sol, queda mès de la meitat i nedo sol, el dos nedadors de davant els tinc lluny (entre ells la primera noia ) i els del darrera tambè ...
Entro en l'etapa de nedar com un zombie... no penso... nomès nedo...lluito contra el mar... aixeco el cap i veig la boia no miro mès enllà, pas a pas...boia a boia... d'aquesta manera... amb cap... aconseguint vèncer al cansanci, i el dolor a l'hombro....arribo a l'últim avituallament... em diuen q es pot passar pel Freu, i m'hi dirigeixo, en aquesta zona hi han fortes corrents... passo el pas del Freu, gaudint del paisatge...i sortint ja veig el final...pero amb tranquilitat encara queda tota la badia de Sant Feliu... segueixo nedant.. ja estic...he aconseguit superar el repte..12,8 kms en 2h 56 minuts.. i al final sisè de la general i segon de la meva categoria darrera d'en Quim.

Dels 111 nedadors inscrits, aconsegueixen superar el repte 88 nedadors.. Enhorabona a tots.

Ara a preparar el Campionat d'Espanya de Valencia, on aquest any nomès participarè en els 1500m.


2 comentarios:

  1. Gran crònica David!

    La veritat és que jo vaig fer quasi tota la travessia solet i nedant com un zombie... per sort vaig anar tota l'estona com un diesel i sense forçar gens, perquè no estava prou preparat per fer-la a un ritme més elevat!
    De moment no crec que torni a fer-ne u na de tan llarga... dura sí, perquè a vegades apretes tot i ser curtes i acabes patint com un condemnat!

    salut!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gracies Llorenç.. ens veiem a la propera... pq tot i patir ....estarem a la propera línea de sortida...

      Eliminar